به وبلاگ ادیبان تیونینگ خوش آمدید...
به وبلاگ ادیبان تیونینگ خوش آمدید...

به وبلاگ ادیبان تیونینگ خوش آمدید...

adibantuning.blogsky.com

طریقه نصب کیت نایتروس


این عکس یه کیت کامل نایتروس هست از نوع و مارک wetکه من استفاده کردم
تصویر

کیت شامل یک کپسول نایتروس با فرمول n2o ، شلنگهای نایتروس و بنزین ،2 تا سولونوئید نایتروس و بنزین ، جت های نایتروس و بنزین برای تنظیم از 55 تا 75 اسب بخار ، سوئیچ فعال کردن نایتروس ، سه راهی T برای اتصال سیستم نایتروس به شلنگ بنزین ، نازل نایتروس و بنزین ، گیج فشار کپسول (که روی کیت استاندارد نیست و باید جدا سفارش داده بشه که وجودش لازمه) سیم کشی و فیوز و ....هست

نحوه نصب نایتروس
یه عکس از نحوه نصب
http://1.cdn.lib.americanmuscle.com/fil ... 108-07.jpg
کپسول نایتروس باید بصورت طولی نصب بشه و سرش به سمت جلوی ماشین و جدودا 30 درجه به طرف بالا باشه ، بهترین فشار کپسول برای کارکرد صحیح بین 900 تا 1100 psi هست و در کمتر از 700 psi هیچ قدرتی نمیده
گاز نایتروس با یک شلنگ از کپسول به ورودی سولونوئید نایتروس وصل میشه و از خروجی سولونوئید با یک شلنگ کوتاه به نازل وصل میشه

روی نازل جایی که شلنگ های نایتروس و بنزین بسه میشه یه سوزن به اسم jet هست که روش یه عدد مثل 40 برای قدرت 75 اسب بخار نوشته شده که مقدار پاشش نایتروس رو تعیین میکنه و با عوض کردن این jet به عدد مثلا 38 پاشش کمتر میشه و قدرت به 65 کاهش پیدا میکنه و برای بنزین هم که عدد 21 برای 75 اسب بخار و 19 و 17 برای قدرتهای 65 و 55 هستن

عکس نازل از نوع wet و و محل نصب جت ها
http://1.cdn.lib.americanmuscle.com/fil ... 108-06.jpg

چند تا عکس از jet
تصویر
تصویر

nozzle یا همون نازل که سوخت و نایتروس رو به سیستم مکش موتور اسپری میکنه باید در فاصله 8 تا 16 اینچی دریچه گاز نصب بشه
تصویر

تصویر

و اما بنزین : از شلنگ بنزین توسط یک سه راهی T بنزین به سولونوئید بنزین میرسه و از سولونوئید به نازل وصل میشه
حداقل فشار بنزین باید 38 psi باشه و هیچ نشتی در اتصالات و تا شدگی شلنگها وجود نداشته باشه

سیم کشی و فیوز هم که چیز خاصی واسه گفتن نداره فقط سیم ها و کلید به باطری وصل میشن

و اما مسائل مهم :
1- نایتروس فقط وقتی باید پاشش بشه که دریچه گاز کاملا باز هست یعنی تخته گاز کردین و دور موتور هم حداقل 3000 باشه وگرنه احتمال اینکه بک بزنه و موتور و یا سیستم اینتیک و منیفولد صدمه ببینه زیاده
واسه همین یه سوئیچ زیر پدال گاز و یا روی دریچه گاز روی مسیر سیم سیستم نایتروس نصب میشه تا اگه زاننده نایتروس رو فعال کنه ولی ماشین رو تخته گاز نکنه نایتروس پاشش نکنه و در مورد دور موتور و کات آف هم باید خود راننده هواسش باشه

2- اکتان بنزین باید حداقل 95 باشه ( تا ناک نزنه)

3- جرقه زنی باید بسته به نوع و میزان پاشش نایتروس ریتارد بشه که موتور ناک نزنه

4- از شمع های سردتر باید استفاده بشه و بهتره از نوع چند الکترود و ایریدیمی یا پلاتینیومی باشن

5- موقع پاشش نایتروس هم نباید ماشین کات آف کنه ، چون بنزین قطع میشه و نسبت نایتروس خیلی بیشتر از بنزین میشه و موتور صدمه میبینه

نحوه تنظیم برای حداکثر ایمنی و قدرت
1- برای ماشین های استاندارد 4 سیلندر قدرت تا 75 اسب بخار
و برای 6 سیلندر تا 120 اسب بخار و 8 سیلندر تا 160 و برای ماشین هایی که از قطعات داخلی فورج استفاده میکنن افزایش قدرت بسته به نوع و مشخصات موتور میتونه نا محدود باشه و یعنی نحوه تنظیم میزان پاشش و تنظیمش کاملا به کشش قطعات بستگی داره که تا جایی که من مطالعه کردم نایتروس به تنهایی میتونه تا 400 اسب و بیشتر هم به قدرت موتور اضافه کنه که اون موقع باید از نوع direct port و progressive باشه یعنی نایتروس طی چند مرحله پاشش رو افزایش بده و مستقیم هم به داخل هر پورت ورودی پاشش بشه

2-. برای تنظیم نایتروس باید از کوچکترین JET ها شروع کرد یعنی اگه هدف اینه که از یه ماشین 4 سیلندر 75 اسب با نایتروس اضافه بشه باید از کوچکترین جت که معمولا برای بنزین 17 و برای نایتروس 32 هست و 55 اسب قدرت میده استفاده میشه
بعد از نصب جت ها و اطمینان از اینکه همه چی درست نصب شده و هیچ نشتی از شلنگهای بنزین و نایتروس وجود نداره و موتور کاملا بدون مشکل هست و بنزین هم مناسب نایتروسه یه مسیر 400 متری درگ رو با نایتروس طی میکنن و بعدش ماشین رو خاموش میکنن و همه شمع ها رو باز میکنن
اگه شمع ها دوده گرفتن و یا سیاه بشن یعنی بنزین زیاد بوده و اگه شمع ها خیلی تمیز بود و یا فلز شمع رگه های ابی یا قرمز روش ایجاد بشه یعنی میزان نایتروس نسبت به بنزین زیاد هست

وقتی نسبت بنزین بیشتر میشه شمع این شکلیه
http://www.hdforums.com/forum/attachmen ... eplug2.jpg

یه ماشین با همه یا چند تنظیم توصیه شده جواب خواهد داد و مثلا در این پروژه با جت های 40 برای نایتروس و 19 برای بنزین و قدرت 75 اسب بخار بهترین افزایش قدرت و نسبت سوخت از روی شمع بدست اومد ولی این نحوه تنظیم خیلی دقیق نیست و با استفاده از یک سنسور اکسیژن واید بند و تعداد بیشتری از جت ها با شماره های مختلف میشه خیلی دقیق نسبت سوخت و نایتروس رو تنظیم کرد تا هم افزایش قدرت حداکثر باشه و هم موتور هیچ صدمه ای نبینه

دلیل اینکه قدرت با استفاده از نایتروس زیاد میشه این نیست که این گاز بسوزه و خودش ایجاد قدرت بکنه ، نایتروس اصلا گاز قابل اشتعالی نیست
دلیل ایجاد قدرت توسط نایتروس اینه که این گاز خنک کننده هست و وقتی وارد محفظه احتراق میشه حرارت باعث تجزیه n2o به اکسیژن و نیتروژن میشه و گاز نیتروژن محفظه احتراق رو خنک و متراکم میکنه و اکسیژن هم با بنزین بیشتری که همراه نایتروس و همچنین انژکتورها پاشش شده ترکیب میشه و سوخت بیشتر با احتراق کاملتری میسوزه و تولید قدرت میکنه ، پس سوختن کاملتر ، بیشتر و متراکمتر بنزین به وسیله نایتروس ایجاد قدرت میکنه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد