این عکس یه کیت کامل نایتروس هست از نوع و مارک wetکه من استفاده کردم
کیت شامل یک کپسول نایتروس با فرمول n2o ، شلنگهای نایتروس و بنزین ،2 تا سولونوئید نایتروس و بنزین ، جت های نایتروس و بنزین برای تنظیم از 55 تا 75 اسب بخار ، سوئیچ فعال کردن نایتروس ، سه راهی T برای اتصال سیستم نایتروس به شلنگ بنزین ، نازل نایتروس و بنزین ، گیج فشار کپسول (که روی کیت استاندارد نیست و باید جدا سفارش داده بشه که وجودش لازمه) سیم کشی و فیوز و ....هست
نحوه نصب نایتروس
یه عکس از نحوه نصب
http://1.cdn.lib.americanmuscle.com/fil ... 108-07.jpg
کپسول نایتروس باید بصورت طولی نصب بشه و سرش به سمت جلوی ماشین و جدودا 30 درجه به طرف بالا باشه ، بهترین فشار کپسول برای کارکرد صحیح بین 900 تا 1100 psi هست و در کمتر از 700 psi هیچ قدرتی نمیده
گاز نایتروس با یک شلنگ از کپسول به ورودی سولونوئید نایتروس وصل میشه و از خروجی سولونوئید با یک شلنگ کوتاه به نازل وصل میشه
روی نازل جایی که شلنگ های نایتروس و بنزین بسه میشه یه سوزن به اسم jet هست که روش یه عدد مثل 40 برای قدرت 75 اسب بخار نوشته شده که مقدار پاشش نایتروس رو تعیین میکنه و با عوض کردن این jet به عدد مثلا 38 پاشش کمتر میشه و قدرت به 65 کاهش پیدا میکنه و برای بنزین هم که عدد 21 برای 75 اسب بخار و 19 و 17 برای قدرتهای 65 و 55 هستن
عکس نازل از نوع wet و و محل نصب جت ها
http://1.cdn.lib.americanmuscle.com/fil ... 108-06.jpg
چند تا عکس از jet
nozzle یا همون نازل که سوخت و نایتروس رو به سیستم مکش موتور اسپری میکنه باید در فاصله 8 تا 16 اینچی دریچه گاز نصب بشه
و اما بنزین : از شلنگ بنزین توسط یک سه راهی T بنزین به سولونوئید بنزین میرسه و از سولونوئید به نازل وصل میشه
حداقل فشار بنزین باید 38 psi باشه و هیچ نشتی در اتصالات و تا شدگی شلنگها وجود نداشته باشه
سیم کشی و فیوز هم که چیز خاصی واسه گفتن نداره فقط سیم ها و کلید به باطری وصل میشن
و اما مسائل مهم :
1- نایتروس فقط وقتی باید پاشش بشه که دریچه گاز کاملا باز هست یعنی تخته گاز کردین و دور موتور هم حداقل 3000 باشه وگرنه احتمال اینکه بک بزنه و موتور و یا سیستم اینتیک و منیفولد صدمه ببینه زیاده
واسه همین یه سوئیچ زیر پدال گاز و یا روی دریچه گاز روی مسیر سیم سیستم نایتروس نصب میشه تا اگه زاننده نایتروس رو فعال کنه ولی ماشین رو تخته گاز نکنه نایتروس پاشش نکنه و در مورد دور موتور و کات آف هم باید خود راننده هواسش باشه
2- اکتان بنزین باید حداقل 95 باشه ( تا ناک نزنه)
3- جرقه زنی باید بسته به نوع و میزان پاشش نایتروس ریتارد بشه که موتور ناک نزنه
4- از شمع های سردتر باید استفاده بشه و بهتره از نوع چند الکترود و ایریدیمی یا پلاتینیومی باشن
5- موقع پاشش نایتروس هم نباید ماشین کات آف کنه ، چون بنزین قطع میشه و نسبت نایتروس خیلی بیشتر از بنزین میشه و موتور صدمه میبینه
نحوه تنظیم برای حداکثر ایمنی و قدرت
1- برای ماشین های استاندارد 4 سیلندر قدرت تا 75 اسب بخار
و برای 6 سیلندر تا 120 اسب بخار و 8 سیلندر تا 160 و برای ماشین هایی که از قطعات داخلی فورج استفاده میکنن افزایش قدرت بسته به نوع و مشخصات موتور میتونه نا محدود باشه و یعنی نحوه تنظیم میزان پاشش و تنظیمش کاملا به کشش قطعات بستگی داره که تا جایی که من مطالعه کردم نایتروس به تنهایی میتونه تا 400 اسب و بیشتر هم به قدرت موتور اضافه کنه که اون موقع باید از نوع direct port و progressive باشه یعنی نایتروس طی چند مرحله پاشش رو افزایش بده و مستقیم هم به داخل هر پورت ورودی پاشش بشه
2-. برای تنظیم نایتروس باید از کوچکترین JET ها شروع کرد یعنی اگه هدف اینه که از یه ماشین 4 سیلندر 75 اسب با نایتروس اضافه بشه باید از کوچکترین جت که معمولا برای بنزین 17 و برای نایتروس 32 هست و 55 اسب قدرت میده استفاده میشه
بعد از نصب جت ها و اطمینان از اینکه همه چی درست نصب شده و هیچ نشتی از شلنگهای بنزین و نایتروس وجود نداره و موتور کاملا بدون مشکل هست و بنزین هم مناسب نایتروسه یه مسیر 400 متری درگ رو با نایتروس طی میکنن و بعدش ماشین رو خاموش میکنن و همه شمع ها رو باز میکنن
اگه شمع ها دوده گرفتن و یا سیاه بشن یعنی بنزین زیاد بوده و اگه شمع ها خیلی تمیز بود و یا فلز شمع رگه های ابی یا قرمز روش ایجاد بشه یعنی میزان نایتروس نسبت به بنزین زیاد هست
وقتی نسبت بنزین بیشتر میشه شمع این شکلیه
http://www.hdforums.com/forum/attachmen ... eplug2.jpg
یه ماشین با همه یا چند تنظیم توصیه شده جواب خواهد داد و مثلا در این پروژه با جت های 40 برای نایتروس و 19 برای بنزین و قدرت 75 اسب بخار بهترین افزایش قدرت و نسبت سوخت از روی شمع بدست اومد ولی این نحوه تنظیم خیلی دقیق نیست و با استفاده از یک سنسور اکسیژن واید بند و تعداد بیشتری از جت ها با شماره های مختلف میشه خیلی دقیق نسبت سوخت و نایتروس رو تنظیم کرد تا هم افزایش قدرت حداکثر باشه و هم موتور هیچ صدمه ای نبینه
دلیل اینکه قدرت با استفاده از نایتروس زیاد میشه این نیست که این گاز بسوزه و خودش ایجاد قدرت بکنه ، نایتروس اصلا گاز قابل اشتعالی نیست
دلیل ایجاد قدرت توسط نایتروس اینه که این گاز خنک کننده هست و وقتی وارد محفظه احتراق میشه حرارت باعث تجزیه n2o به اکسیژن و نیتروژن میشه و گاز نیتروژن محفظه احتراق رو خنک و متراکم میکنه و اکسیژن هم با بنزین بیشتری که همراه نایتروس و همچنین انژکتورها پاشش شده ترکیب میشه و سوخت بیشتر با احتراق کاملتری میسوزه و تولید قدرت میکنه ، پس سوختن کاملتر ، بیشتر و متراکمتر بنزین به وسیله نایتروس ایجاد قدرت میکنه